کد مطلب:33757
شنبه 1 فروردين 1394
آمار بازدید:20
اسلام از سوئي مي گويد : حفظ حيثيت و آبروي جامعه اسلامي والاتر از جان است و ازسوئي ديگر مـي گويد اگر قرار باشد به خاطر اظهار عقيده باطني جان و مال و حيثيت انسان به خطر بيفتد واجب است تقيه كند . اين تناقض نيست ؟
در تـاريـخ مـبارزات مذهبي و اجتماعي و سياسي زمانهايي پيش مي آيد كه مدافعان حقيقت اگر بخواهند به مبارزه آشكار دست بزنند هم خودشان و هم مكتبشان به دست نابودي سپرده مي شود و يـا لااقـل در مـعرض مخاطره قرار مي گيرد در چنين موقعي راه صحيح وعاقلانه اين است كه نـيـروهـاي خـود را به هدر ندهند و براي پيشبرد اهداف مقدس خودبه مبارزات غير مستقيم و يا مـخـفـيانه دست بزنند و در حقيقت تقيه براي اينگونه مكتبها و پيروان آنها در چنين لحظاتي يك نـوع تـغـيـيـر شـكـل مبارزه محسوب مي شود كه مي تواند آنها را از نابودي نجات دهد و در ادامه مجاهدات خود پيروز گرداند .
تفسير نمونه ج 2 ص 500
مكارم شيرازي - ناصر و ديگران
مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.